Kobiety w biznesie

Ze statystyk wynika, że właścicielami firm są zazwyczaj mężczyźni. Nie znaczy to jednak, iż kobieta nie może zajmować się biznesem. Zależy to bowiem od predyspozycji danej jednostki. Aby sprawdzać się w roli przedsiębiorcy, należy mieć dużą wiedzę, której posiadanie nie jest dostępne tylko dla przedstawicieli płci brzydkiej. Ważne są także cechy charakteru, które sprawiają, że jest się liderem. To jest zwykle domena mężczyzn, co wynika przede wszystkim z przebiegu procesu socjalizacji. Od dzieciństwa chłopcom wpaja się, że mają być dzielni i przebojowi. Dziewczynki natomiast powinny być miłe, grzeczne, uległe i troskliwe. Dlatego kobiety częściej pracują w zawodach związanych z opieką nad innymi oraz z niektórymi usługami. Ze statystyk wynika także, iż kobietom jest trudniej podjąć decyzję o założeniu swojego biznesu. Wiąże się to z jednej strony z obawą o brak czasu dla rodziny, z drugiej zaś z niepewnością o powodzenie takiej działalności. Warto jednak zauważyć, że panie zakładają coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczej. W ten sposób mogą one realizować swoje marzenia i wykonywać pracę związaną z zainteresowaniami. Wiele kobiet decyduje się na działalność, której można się poświęcić, pracując w domu i łączą prowadzenie firmy z opieką nad dziećmi. Niestety w dalszym ciągu nieliczne panie są właścicielkami największych firm, a jeżeli już, to zwykle prowadzą je wraz z innymi członkami rodziny. Być może jednak w najbliższym czasie się to zmieni, gdyż dla wielu kobiet kariera jest obecnie priorytetem.

Both comments and pings are currently closed.
error: Content is protected !!