Czy inwestowanie w pracownika jest opłacalne

Pracodawca, zatrudniając nowego pracownika, ponosi nie tylko ustawowe koszty jego utrzymania. Wszystkie składki i ubezpieczenia pożerają spore pieniądze, jednak dobrze wykwalifikowana kadra szybko zrekompensuje początkowe wydatki. Szkolenia są podstawową formą przystosowania nowego pracownika do miejsca pracy. Odpowiednio przygotowane i przeprowadzone, zwiększą jego wiedzę i umiejętności, a co za tym idzie – efektywność działania. Niektóre firmy idą krok dalej: sponsorują swoim pracownikom różnego rodzaju kursy zawodowe, czy nawet studia. Wiąże się to z obopólną umową; pracodawca wykłada kapitał przeznaczony na szkołę czy kurs, pracownik natomiast zobowiązuje się do nie zrywania stosunku pracy, a w przypadku niewywiązania się z tego warunku lub w razie zwolnienia dyscyplinarnego zostaje obciążony kosztami swojej edukacji. Inwestowanie w pracownika to nie tylko podnoszenie jego umiejętności – to również skuteczne, pozytywne motywowanie. Premie, bonusy i nagrody stymulują chęć do pracy i mentalnie związują pracownika z pracodawcą, wpływając jednocześnie na jakość postrzegania firmy przez osobę w niej pracującą. Dodatkowa reklama z ust pracownika jest kolejnym bonusem. Dobrze wyszkolony i zadowolony pracownik przyniesie zdecydowanie wyższy dochód niż taki, dla którego praca jest udręką. Tak więc, drodzy pracodawcy, warto jest zainwestować w swojego pracownika, bo to się po prostu opłaca.

Both comments and pings are currently closed.